Meteen naar de inhoud

Meer nieuwsbrief inschrijvers dan ooit, ook voor jou!

Meer Nieuwsbrief Inschrijvers

Eens in de zoveel tijd duikt er ergens een plugin op waarvan je denkt “Waarom wist ik dat nog niet?!“. Ik gebruikte al een tijdje op mijn website ‘popup dominiation’ voor het vergroten van mijn e-mail database met geïnteresseerden. En dat werkt! Wat achtergrondinformatie vind je in een eerder artikel dat ik schreef over het verhogen van het aantal nieuwsbrief abonnees. Maar Popup Dominiation is ingehaald…

Waarom meer nieuwsbrief inschrijvers?

Stuur jij nooit een nieuwsbrief naar je klanten en geïnteresseerden? Dat is echt een gemiste kans. Van alle mogelijkheden die er zijn op het vlak van internet marketing is dit toch wel één van de meest eenvoudige en nog steeds best converterende technieken. Maar dan moet je wel inschrijvers hebben, want het heeft weinig zin om je uren lang in te spannen voor een goede mail als er maar 30 ontvangers zijn. Ok, hoe gaan we dat aanpakken en verbeteren?

Hybrid Connect

De nieuwe ster heet Hybrid Connect en is een echte alleskunner als het gaat om het verkrijgen van meer nieuwsbrief inschrijvers. Hybrid Connect levert je ook een popup mechanisme, maar het doet meer dan alleen dat. Het plaatje hieronder legt het je uit:
Hybrid Connect WordPress plugin

  • Je kunt je banners volledig automatisch op verschillende plaatsen weergeven:
  • Via een Popup
  • Via een Slide-in, dat is een soort popup, maar dan één die wat subtieler vanaf de onderkant of zijkant van het scherm wordt ingeschoven
  • Als kader onder elk artikel
  • In de Sidebar

Facebook Connect

Heel handig is dat je je bezoekers kunt laten inschrijven met Facebook Connect. Bezoekers die zijn ingelogd op Facebook in een ander venster (en dat zijn er veel) kunnen zich met één druk op de knop inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Niet ingelogd? Die bezoekers zien dan gewoon een normaal inschrijfformulier voor hun naam en emailadres.

FacebookConnect WordPress

Verder kan Hybrid Connect split tests voor je uitvoeren. Je begint met meerdere varianten, waarbij Hybrid Connect de meest succesvolle versie tot winnaar uitroept en daarmee verder gaat. Zo verbeter je je formulieren steeds verder! Voor wie een hekel heeft aan popups biedt Hybrid Connect voldoende andere mogelijkheden om je bezoekers te verleiden zich in te schrijven.

[box=”blue]TIP! Zorg ervoor dat je je bezoekers daadwerkelijk een reden geeft om zich in te schrijven. Dat kan bijvoorbeeld door een gratis e-book weg te geven of korting te bieden op producten. En natuurlijk zijn er nog vele andere redenen te noemen. Maar denk erover na en pas datgene toe dat het beste bij jou en je website past.[/box]

Het mooie van Hybrid Connect is verder dat het vele emailmarketing oplossingen ondersteunt. Natuurlijk zijn Mailchimp en Aweber van de partij, maar ook tools zoals Constant Contact, Campaign Monitor en GetResponse kun je naadloos integreren.

Tenslotte is het ook nog mogelijk om met Hybrid Connect zogenaamde ‘Squeeze Pages’ te maken. Dit is een bepaalde techniek die er helemaal op gericht is zo veel mogelijk conversie op een pagina te bereiken. Dit soort pagina’s worden vaak ingezet voor de verkoop van producten, zoals e-books, trainingen of gewoon om meer inschrijvers te genereren.

Mogelijkheden te over dus.
Hybrid Connect bestel je hier direct.

Waarom je de plugin hier nog niet terug ziet?
Dat komt eraan, mijn website is aan een update toe en ik ga e.e.a. combineren. Daarmee zul je Hybrid Connect hier binnenkort in actie zien en kun je zelf ervaren hoe goed de plugin is.

Zijn er dan helemaal geen nadelen?
Jawel, de plugin brengt best een behoorlijk stukje code en dus vertraging van je website met zich mee. Maar dat geldt voor meer plugins, dus blijf ze kritisch bekijken en maak bewuste keuzes. Hybrid Connect wordt er in ieder geval één voor mij die ik zal gaan toepassen.

Was dit artikel nuttig?

Laat het ons weten en geef je rating!

Gemiddeld 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Nog geen stemmen, wees de eerste die dit artikel waardeert!

Series Navigation<< Meer bezoekers op je website! Maar hoe?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *